השביתה בביתר • פנחס כהן משיב אש: "מותר לי לקיים פגישות לפני התפילה"

ארי וידר No Comments on השביתה בביתר • פנחס כהן משיב אש: "מותר לי לקיים פגישות לפני התפילה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עובדי עיריית ביתר עילית שובתים היום לאחר החלטת ההסתדרות: בעירייה טענו הבוקר כי למעשה השביתה אינה קיימת, אך יו"ר ועד העובדים פנחס כהן ויו"ר האופוזיציה מנחם זיידה טוענים בתוקף כי השביתה מתקיימת וכי עובדי העירייה שובתים על פי החלטת ההסתדרות.

מי שאינם שובתים אלו הם עובדי חברות קבלניות שאינם עובדי עירייה.

מעיריית ביתר עילית מסרו: "רוב עובדי העירייה הגיעו היום לעבודה, וביקשו שלא להשתתף במפגן הפוליטי האישי של יו"ר הועד פנחס כהן, שסרח ופוטר. ההכרזה על השביתה הגיעה יום אחד בלבד לאחר שנחשף בביהמ"ש, כי יו"ר הועד נוהג להחתים כניסה לעבודה בשעה 4 בבוקר, יציאה ב-9 בערב, ובמשך היום כלל לא שוהה בעיר".

"לצערנו, נציגי ההסתדרות ניסו למנוע באלימות את כניסת העובדים, תוך הרמת ידיים. אי אפשר לכפות שביתה על עובדים שאינם מוכנים להזדהות עם מאבק אישי פסול. אין ל"שביתה" המדוברת כל נימוק ענייני. בעיריית ביתר לא נרשם מעולם איחור בתשלום משכורות, וכמו"כ לא פוטרו עובדים במסגרת תכנית ההתייעלות. הרקע היחיד לשביתה הוא מאבקו האישי של יו"ר הועד פנחס כהן. העירייה לא תירתע ותמשיך בהליכים עד להשלמת פיטוריו כחוק".

בתגובה אומר יו"ר וועד העובדים פנחס כהן לאתר 'קול חי' כי "השביתה שרירה וקיימת. יכולים להכפיש אותי כמה שרוצים ובסוף בית הדין יאמר את דברו בצורה ברורה. אנחנו לא ניתן להתנהלות הקיימת בעיר להימשך. אנחנו נגן על העובדים כדי שלא יגזלו את פת לחמם".

לטענת פנחס כהן "חתכו לעובדים רבים 30 אחוז מהמשכורת בלי להסביר למה. ישנם עובדים שלא מקבלים משכורת מזה 4 חודשים. עובדות ספריה מועסקות בתנאי עבדות כאשר מהדלת האחורית מכניסים עשרות עובדים ללא מכרז. אנחנו לא ניתן לזה להימשך".

– ומה בדבר הטענה בבית הדין שהחתמת כרטיס ב-4 בבוקר ובסיום ב-9 בערב?

"מותר לי לקיים פגישות לפני התפילה ואח"כ לצאת לתפילה. לא קיבלתי על כך שעות נוספות כך שאני לא רואה כל בעיה. השאלה היא למה הם לא מביאים עוד דברים שכתובים בפרוטוקול בנוגע לעובדי עירייה שעוסקים בתיווך דירות וכדומה. נאמרו שם הרבה דברים, אבל הם הוציאו משהו שולי ומנופפים בו".



0 תגובות